reklama

Volebný a povolebný tanec

Od parlamentných volieb uplynuli už takmer dva týždne a hoci som mala v pláne písať o niečom celkom inom, rozhodla som sa vyjadriť svoje pocity a myšlienky a spojiť tento krát tanec s politikou.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Som pozitívny človek a aj keď som novinárka, vždy sa politikou zaoberám len do takej miery, aby som vedela, čo sa deje, ale aby som si ňou nekazila náladu. Tento blog som začala písať s úmyslom venovať sa orientálnemu tancu. A hoci by sa na prvý pohľad mohlo zdať, že politika s tancom nesúvisí, isté spojenie tu je. Posledné roky sme svedkami vzrastajúcej popularity extrémizmu v Európe. Príchod migrantov situáciu ešte viac skomplikoval a nahral do karát extrémistickým stranám, ktorým fašizmus a nacizmus nie sú vôbec proti srsti. Tých, ktorí si zažili na vlastnej koži hrôzy dvoch svetových vojen ubúda a vzrastajúca nenávisť voči všetkému „cudziemu“ sa bagatelizuje. Rozhodla som sa nemlčať a vyjadriť svoj názor z pozície orientálnej tanečnice a novinárky.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Dá sa o posledných voľbách písať odľahčene?

Tento rok som bola prvý a asi aj poslednýkrát členkou volebnej komisie. A skôr to nazvem smolou, lebo rovno predsedníčkou s plnou zodpovednosťou. Vstávala som ráno o piatej a riadne ospalá som si dala na sporák kávovar. Áno, vôňa kávy bola spočiatku fantastická, len som sa o chvíľu čudovala, prečo cítim spálený plast. Postupne mi odpadlo najskôr ucho, po ňom nasledoval vrchnáčik. Tak som si išla kávu naliať a tej nikde. Zabudla som do kávovaru naliať vodu. „Ach, to bude dnes deň!“ Žiaľ, mala som pravdu. Od rána do rána som sa nezastavila. Ľudia stále prichádzali, aby slobodne vyjadrili svoje právo a hlasovali. Veľmi ma tešila vysoká volebná účasť, ktorá podľa mňa vyjadrovala snahu zmeniť doterajšie smerovanie našej krajiny. O to väčším sklamaním boli pre mňa výsledky, ktoré sú už každému známe. A azda najviac Kotlebova strana. Za pokračovanie drámy považujem aj to, že aj napriek tomu, že sme okresné mesto, museli sme výsledky vpisovať do papierových zápisníc a následne čakať na výsledky v krajskom meste. O tonách použitého papiera na hlasovacie lístky radšej pomlčím. Domnievam sa, že by sa v dnešnom 21. storočí naozaj dalo voľby organizovať úplne inak. Ak by som mala uzavrieť tému volebný deň, ráno som zažila malý infarkt, keď som o 5:30 zistila, že som vytratila počas dňa z kabelky všetky doklady od auta. Okrem toho, že som nedokázala zaspať, do deviatej som neveriacky sledovala výsledky volieb na TA3. Ľudkovia, čo už sme sa pomiatli? Toto je vyjadrením demokracie a slobody? Kam smerujeme?

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Politika a tanec

Včerajšie ukončenie divadelného predstavenia hercov z Brezna vo mne vyvolalo predstavu zdvihnutého prsta. Veď to je horšia cenzúra a obmedzovanie ako za socializmu. Keď vulgarizmy a divadelné vyjadrenie Slovákov je možné zrušiť mávnutím ruky jedného pánka, čo potom niečo také iné, ako je našej kultúre vzdialený orientálny tanec? Čo môžem očakávať? Mám si pomaly zbaliť cingrlátka a kefku, aby som bola pripravená do záchytky? Ja viem, je to prehnané, ale ktovie. Kam až opäť necháme zájsť situáciu? Mám strach. Ale nie natoľko, aby som sa ním nechala spútať. Otvorene budem vystupovať proti extrémizmu. Ešte podotknem, že 5. marca 1933 sa Hitlerova strana dostala do parlamentu. Dôsledky poznáme. Nedovoľme, aby sa história znova zopakovala. Chcem žiť v slobodnej demokratickej krajine. Písať, o čom chcem a tancovať, čo chcem. A vy? 

Júlia Vidová

Júlia Vidová

Bloger 
  • Počet článkov:  5
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Tento blog je zameraný na orientálny tanec - jeho históriu, štýly, orientálne tanečnice či tanečníkov či iné osobnosti, ktoré sú späté s orientálnym tancom. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu