reklama

Jazykové okienko o bruchu

Keď počujem slovné spojenie „brušný tanec“, najradšej by som dotyčnému „vyhrýzla krk“. Videli ste už niekedy orientálnu tanečnicu, ktorá by prišla na pódium a celú pieseň by iba triasla bruchom? Ja teda nie

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Pôvod orientálneho tanca siaha hlboko do minulosti a do Európy sa dostal z Blízkeho východu. Francúzi, ktorí kolonizovali Alžírsko, nazvali miestny tanec ako danse du ventre, čo môžeme preložiť ako tanec brucha, ale obrazne aj ako tanec života. Toto slovné spojenie sa dodnes používa aj v iných jazykových mutáciách, ako napr. bellydance, danza del ventre atď. Oveľa viac sa mi však pozdáva arabský význam „Rachs Šharchi“ (رقص شرقي) – teda východný, orientálny. Je krásnym pomenovaním zastrešujúcim kultúru, umenie, literatúru a tanec na východ nás. Pod východné tance spadá oveľa viac, ako len obecne nazývaný brušný tanec, ale tomu sa budem venovať niekedy nabudúce.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Orient verzus žurnalistika

Zdanlivo nespojiteľné je v mojom prípade realitou. Keď som sa pred rokmi rozhodovala, kam pôjdem na vysokú školu, žurnalistiku som si vybrala iba kvôli tomu, že sme ako druhý cudzí jazyk mali mať arabčinu. Hnusne ma oklamali! Ale zasa na druhej strane, asi by som teraz nepísala o orientálnom tanci, takže všetko je presne tak, ako má byť. A ako moja cesta pokračovala? Nesplnený sen o arabčine som si vynahradila hodinami orientálneho tanca. Náhradný jazyk nám dali vtedy španielčinu. Keďže som bola opäť flexibilná, aj do tohto jazyka som sa zamilovala a už o dva roky som písala svoju životnú kapitolu o Španielsku. Olééé!!! Tam už bola len krátka cesta k vášnivému flamengu. A kdeže som teraz? Čo iné ako bájna a dobrodružná India a jej bollywoodsky tanec, ktorý je spolu s veľavravnou mimikou doslova rečou tela. A teda pozrite, kam sme sa rýchlym prierezom dostali. Od trasenia bruchom až k indickému traseniu aj beľmom v oku. Volám sa July Cairo Giallo a som orientálna tanečnica. A ako výstižne napísal jeden z vás do diskusie, tanec je pre mňa presiahnutím toho, čo sa dá naučiť.

Júlia Vidová

Júlia Vidová

Bloger 
  • Počet článkov:  5
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Tento blog je zameraný na orientálny tanec - jeho históriu, štýly, orientálne tanečnice či tanečníkov či iné osobnosti, ktoré sú späté s orientálnym tancom. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu